Contra la facturació il·legal al Clínic

Una vegada més, la població hem de tornar a afrontar-nos amb l’exclusió sanitària; aquesta vegada contra la facturació il·legal al Clínic.

facturació il·legal al Clínic

Darrerament, ens hem assabentat que el servei d’urgències de l’Hospital Clínic, abans de prestar l’atenció sanitària necessària, en certes ocasions fa signar un document als pacients. Aquest document conté alguns termes que no s’ajusten a la legalitat ni a la normativa vigent.

Del document es desprèn que, si el servei va a càrrec del CatSalut, el pacient ha de presentar la TSI i, si no s’ha rebut en 7 dies, afirma que l’assistència serà facturada al pacient. Tal i com es desprèn del RD 16/2012, tothom té garantida l’assistència sanitària urgent i això va quedar ratificat a Catalunya amb la Resolució del 30 de setembre de 2016 sobre Assistència i Facturació a Urgències i la Llei 9/2017, del 27 de juny, d’universalització de l’assistència sanitària amb càrrec a fons públics per mitjà del Servei Català de la Salut.

facturació il·legal al ClínicL’hospital hauria d’oferir la Declaració Responsable, per garantir que ningú no es queda sense atenció sanitària urgent per manca de recursos econòmics: Tanmateix, es salta a la torera el protocol del CatSalut i ni tan sols contempla aquesta possibilitat en el document que fa signar.

Però, això no acaba aquí. En els casos d’accidents laborals, de circulació, esportius o escolars, el document insta novament a presentar tota la documentació necessària per facturar al tercer pagador, afirmant novament que si no s’ha rebut en 7 dies, l’assistència serà facturada al pacient.

Això és del tot irregular, ja que si existeix un tercer pagador, a què treu cap la possibilitat de facturar al pacient? Per què, si reconeixen que hi ha un tercer pagador, decideixen de manera unilateral facturar l’atenció a una persona que no li pertoca pagar? És del tot inadmissible que traslladin aquesta responsabilitat al pacient, en un moment delicat de salut. Què passaria si el tercer pagador trigués més de 7 dies en remetre la documentació necessària?

El proper 5 d’abril a les 11h estarem els grups d’acompanyament de Jo Sí Sanitat Universal a la porta principal de l’Hospital Clínic, al costat de les companyes de Resistència Clínic, per dur a terme una acció contra aquesta facturació il·legal.

Exigim que el document es modifiqui per ajustar-lo a la normativa vigent:

  • Que en el cas de les atencions a càrrec del CatSalut, s’ofereixi la Declaració Responsable per garantir que ningú no es queda sense atenció sanitària per manca de recursos.
  • Que en el cas dels tercers pagador, el departament de facturació faci la seva feina i sigui qui s’encarrega de «perseguir» la documentació necessària per emetre les factures pertinents.
  • Que s’elimini el termini de presentació de documentació per evitar una pressió contraproduent en el pacient i que en cap cas es contempli la possibilitat de facturar al pacient una atenció sanitària que no li pertoca pagar.
  • Que el document es faci signar després d’haver rebut l’atenció sanitària necessària, no abans.

Us convidem a totes i a tots a venir a donar suport a l’acció!

Per una Sanitat de Totes i per a Totes les Persones!

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Acció i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *